Vliegreis van Amsterdam naar Orlando en eerste indrukken

Om 6:00 uur arriveerden we op Schiphol. Online inchecken kon niet dus we moesten rond de drie uur van te voren aanwezig zijn. Meestal vragen we ons af waarom zo vroeg, dit keer niet. We waren vrij snel aan de beurt en gaven de stapel kopieen af van de bevestigingen (boekbevestiging, stoelreservering, bagage). "Nee, die had ze allemaal niet nodig". Hm, onze naam werd op alle mogelijke manieren gespeld maar we stonden niet in het systeem, dus de papieren versie kwam toch wel heel goed van pas ... Na op en neer bellen met de ticketservice kwam dat uiteindelijk wel goed maar ja, onze gereserveerde stoelen, daar zaten andere mensen. Daar gingen onze zorgvuldig gekozen plaatsen. De reactie van de grondstewardes dat we misschien ons geld voor het reserveren van de plaatsen terug konden krijgen (alsof het een gunst was) werd beantwoord met een sarcastische reactie van onze kant. Al met al drie kwartier daar mee bezig geweest. Dit was de negatieve ervaring met Arkefly, de rest was allemaal positief. Het is toch een beetje de Ryanair van de overzeese vliegmaatschappijen maar dat bleek toch wel mee te vallen. Gelukkig "the chicken or pasta" was ook hier de keuze. Uitermate vriendelijke stewardessen. Reis is goed verlopen en om 13:30 uur VS tijd stonden we op Sanford International Airport Orlando. Binnen een half uur waren we door security en konden we door naar Alamo om onze auto te halen. Dit is een Hyundai Sante Fe Sport geworden, een SUV. Daarna naar het hotel gereden. Het heeft eigenlijk de hele tijd wel wat geregend maar je ziet hier niemand lopen met paraplu of regenjas aan. Het voelt tropisch aan, het is ruim 30 graden. Het hotel is weer heerlijk, zit aan de International Drive, de weg waar de pretparken aan zitten en gigantisch veel restaurants. In de avond zijn we heel on-Amerikaans gaan lopen. De eerste inkopen alvast gedaan en daarna lekker gaan eten bij Chili's, Mexicaans, met twee glazen resp. bier en witte wijn. Rond 22:00 uur total loss naar bed gegaan en rond 4:30 uur weer wakker. We gaan niet op de loopband deze ochtend, de gym is "pas" om 6:00 uur open. We willen op dat tijdstip bij ons eerste ontbijtrestaurant zijn, de Ihop. Daarna door naar een grote supermarkt, die zijn tenminste open om 7:00 uur (!) en vandaag trappen we af met een shopping dag ;-)

Monique

Ah, fijn dat jullie zijn aangekomen! Ben benieuwd of de grondstewardes al bekomen is van haar shock door jullie reactie ;-)....leuk, al dat shoppen...al iets geshopt en een shopping dag. Misschien straks een tipje van de sluier oplichten over een paar aankopen??

Have fun!

Ruud

Voor Aline zal ik thuis d'r plekje wel gereserveerd houden hoor. Dat wil zeggen: niet helemaal zonder appiefight (rijmt op Arkeflight) Voor de onwetenden, Appie is een van onze 'geliefde' katten)

Geen zorg hoor Carla, ook voor jou is er uiteraard altijd een plekje vrij, mits natuurlijk jullie terugkomen met heel veel mooie kadootjes . :)

karin

Ha meiden,

ik neem aan dat het een grote "tsssssss" is geworden bij die stewardes ! hahaha . Shop until you drop zou ik zeggen (vonden ze het niet vreemd dat jullie met lege koffers heen reisden??

xxx

Anja van Minnen

Hahaha, nou gelukkig mochten jullie nog mee...., ben blij dat ik geen grond stewardes ben:).
En nu lekker shoppen dus. Gaan jullie ook nog andere dingen doen? Ja eten natuurlijk, maar ook nog dingen bekijken en bezoeken(grapje hoor)?
Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier en kijk alweer uit naar het volgende verhaal.
Heel veel groetjes van Ruud en mij.

Daniel

Wat een drama!! Gelukkig zijn jullie heel aangekomen. Tot over een week!